Monday, August 2, 2010

0 Whatever!

Apabila beberapa hari lepas aku tulis isi dalam blog ni mengenai kawan, rakan dan sahabat, hati semakin kuat merindui kawan-kawan aku masa sekolah dulu. Ramai yang tanya, kenapa? Aku tak mampu bagi jawapan dulu, tapi mungkin, aku dah boleh beri jawapan sekarang sebab aku baru ketemu. Mungkin kita belum cukup jauh dan tua untuk mengimbau masa silam, tapi masa silam sentiasa mengingatkan kita tentang setiap perkara.


Hari ini, tanggal 2 Ogos aku ketemu jawapannya. Apa itu kawan? Ramai boleh sebut, eh ko kan kawan aku dari mula-mula lagi. Ingat tak kita sama-sama bla bla bla... Boleh aje. Aku boleh cakap. Tapi aku tak menilai kawan sekadar tu. Aku menilai kawan atas nama kejujuran.


Entahlah, banyak kepura-puraan. Fine, ko hebat, aku hampeh. Aku dah malas nak kesah. Ko nak dok dengan group ko sampai mati pun dudukla. Mungkin diorang lagi bagus dari aku kan?


Ok tak nak salahkan ko. Mungkin pincang tu daripada aku. Sorry sebab ko 2X dan aku ada Y. Sorry sebab tu membataskan perhubungan kita ok? Aku tahu adab. aku bukan jenis yang suka-suki bertepuk tampar dengan ko. Mulut lepas bergurau mengutuk pompuan unless benda tu benar2 depan mata aku.


Tak suka aku tegur adab2 dalam agama? fine, aku tak kesah. Aku jalankan tugas aku dah. Apa2 pun whatever la, malas nak terasa2 ni. Ko nilai diri ko, biar aku nilai diri aku.


Pendek kata, setiap orang ada pincang. But, aku masih menilai kawan dengan kejujuran.


Aku tak ketemu kat sini, orang untuk aku share suka, duka, masalah dan sebagainya. We share something, but not when it comes to personal and not when it gets really tough.


Aku nak ucapkan terima kasih banyak2 kat blog aku. Ko lah kawan aku kat sini. Aku luahkan semua benda kat ko. TQ for always being there, at least by writing everything here, I feel a lot better.

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates