Wednesday, August 11, 2010

0 Sejenak Sebelum Subuh...

Alhamdulillah, akhirnya, Ramadhan kali ini tibe juge. Tiada apa yang berubah dengan kehadiran ramadhan melainkan bagaimana cara kita untuk mengimarahkan bulan yang mulia ini.


InsyaAllah niat aku untuk ramadhan tahun ni, kalau boley tu setiap kali selepas sahur, dah malas nk tido dah. nak terus buke mata. Tak kesahla cara apa pun, blogwalking ke, lompat2 exercise pagi ke, baca Al-Quran ke, facebooking ke, yang penting tak tido.


InsyaAllah ada kemanisan di situ. Hari ni sahur makan 3 paket biskut. Huhu. Nak buat camne kan. orang bujang. huhu. point utamanya, aku tersangat malas nak memasak dan point keduanya, tersangat malas nak berjalan pergi ke kedai berdekatan. owh kejap, kedai berdekatan... kopitiam sebelah ni je. huhu.


pa pe pun tension gak kadang-kadang kedai ni servis slow. kang aku pergi order, last last kebulur kat situ sampai subuh masuk kan. lepas ni, kita ubah sket, makan sahur dengan kurma insyaAllah. ^_^


p.s : semoga ramadhan kali ini dapat mendidik jiwa kita untuk lebih taat kepada perintah Allah S.W.T., lebih takut kepadaNya, lebih cinta kepadaNya, lebih rindu akan janji-janjiNya, lebih kasihkan kekasihNya, lebih sayang akan mereka yang melabuhkan cinta kepadaNya. InsyaAllah.

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates