Friday, August 27, 2010

0 Sajak Merdeka

Ok hari ni aku buat gila sikit. Tapi pertandingannya pun gila gak.


Semalam pertandingan sajak diberitahu. Pastu pertandingannya hari ni. WoW! (Opps Wow! selalu sangat main world of warcraft tulis camtu. hehe).


Aku join jugak sebab nak buat gila sket. haha. takde la gila pun tapi cuma entah dah lama rasanya tak join menda2 cmni. Tak salah pun nak join kan.


Tapi nak point out kat sini, aku baru decide nak join semalam and hari ni hari pertandingan. First, gerenti aku baca sajak. haha. mana sempat beb nak ingat. second, aku baru nak karang sajak tu. huhu.


Semalam agak tertekan macam mana aku nak karang sajak dalam masa yang singkat mengingatkan aku, macam ni la kot sasterawan yang diberi deadline tulis sajak. huhu. Tapi alhamdulillah, aku mula menulis pukul 12.10 pm tadi, dan dah siapkan sajak ni pada jam 12.39 pm sebentar tadi.


Merangkumi 6 rangkap, diberi masa 5 minit. aku tak pasti sempat tak 5 minit untuk enam rangkap ni. Bagi aku, sajak penulisan kali ni bukan sajak terbaik aku, malah isi yang nak disampaikan sebenarnya tidak padat dan tidak kuat. Cuma mungkin pemilihan tajuk aku pada kali ini membawa sedikit signifikasi berlainan. Tapi secara jujur aku tak suka tajuk bombastik kalau aku sendiri tak dapat buat sajak tu jadi bombastik.


So aku cuma anggap, sajak ni cuma sajak moderate, tak banyak isi yang padat tapi membawa beberapa mesej untuk setiap rangkap.


p.s: nanti la post kan kat sini.

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates