Friday, October 16, 2009

0 Ketua??

Gler ke apa si Z ni! aku bagi pendrive kat lecturer untuk amek nota pun boleh dianggap sbg ketua yang baru ke? ni satu pemikiran orang yang suntuk pemikiran. nak main lepas tangan macam tu je supaya senang hidup di masa depan.
bagi aku, untuk pemilihan ketua, aku suka untuk serahkan jawatan camni kat orang yang dapat skor sebagai dean list. Satu sebabnya, seorang ketua ni adalah contoh. Contoh dari segi wibawa dan jugak akademik. masa aku kat matriks jadi ketua, aku rasa rendah diri sangat sebab cikgu-cikgu semua pandang aku, kenal aku, pastu tgk markah dan pointer aku teruk (jujur aku cakap, aku kedua paling teruk dalam kelas, tak penah skor smpai 3 pointer pun). aku rasa tak layak langsung nak jadi ketua. jadi aku tegaskan lepas aku kuar matriks, ketua lepas ni mesti orang yang tinggi pointer dia.
bayangkan, ramai cikgu kenal ko sebagai ketua, pastu tak dapat skor? ni antara pengalaman masa kat sekolah dulu. jadi aku mintak kalau bley, pengganti ketua baru kita, kita bagi kat dean list. Satu hujah aku paling berat. korang dean list, korang dah pandai dalam study, tapi pandai ke korang dalam mengurus? ni la masanya untuk korang belajar sebab tak guna terer dalam study je tapi bab pengurusan hampeh. bila lagi korang nak belajar kalau bukan sekarang? aku? aku dah ada pengalaman jadi ketua tapi aku belum cukup kuat dari segi akademik, atas dasar tu, aku nak fokus untuk study aku.
tapi serius, satu benda, kenapa Z beria-ria nak lepaskan jawatan ketua padahal budak kelas lain, ketua diorang stay? satu benda untuk Z dan bebudak kelas aku. Korang terlalu gila nak naikkan nama kursus sampai korang terlupa satu benda. hubungan antara sesama ahli kelas. sebab ikatan tu tak wujud dan korang terlalu gilakan kursus kita dikenali ramai, jadi wujud perasaan tak puas hati, tekanan daripada setiap ahli, kutuk-mengutuk dan sebagainya. sebab tu ketua yang ada sekarang nak tukar. sebab tekanan dalaman. puncanya? keghairahan dan kegilaan menjulang nama kursus yang padahal group lain buat bodo je tapi dalam diam, apa program diorang buat berjaya pada masa yang sama mengeratkan hubungan sesama diorang.
Weh, matang ar sket, bro!

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates