Wednesday, October 7, 2009

0 Apa dah jadi neh...

Haha nak dijadikan cerita, aku pun tak tahu macam mana nak mula cerita ni. rasanya bagi orang yang bersama aku dahulu, mesti ramai yang ingat lagi macam mana keadaan muka aku. lebih kurang sebulan lepas, pelik jugak rasanya muka aku ditumbuhi jerawat yang sangat banyak. memang daripada dulu, bagi yang kenal aku, jerawat aku naik, tapi takdela sampai banyak dan obvious sampai yang macam ni. tak tahulah korang yang dah lama tak jumpa aku boleh bayang tak muka aku camna sekarang.
mak aku dah mula risau sebab muka aku ikut genetik mak aku. kulit mak aku jenis yang susah naik jerawat. sebab tu kalau orang tengok muka aku dulu memang sentiasa licin ( chewah! ). Serius, aku guna apa-apa produk nak halang jerawat naik, memang semula jadi dia tak naik. tapi skrg memang aku sendiri pun terkejut. proses peralihan remaja ke dewasa? aku dah hampir ke penghujung usia remaja, pelik sangat dia tumbuh. mak aku suruh jumpa doktor sebab jerawat ni naik tak natural langsung. bukan naik sket-sket tapi sederak kata orang kedah.
Awal mula nak naik jerawat pun, aku rasa gatal-gatal muka aku. jadi aku garu. dah garu-garu sebab gatal tangan, hah amek ko. jerawat batu bosau-bosau kluar, dah tu, tangan mula la tak senang.
ramai yang tanya sampai aku tak tahu nak jawab apa. dan aku sendiri tak pasti apa jawapannya. mungkin senang aku jawab, mungkin ni kifarah Allah terhadap dosa-dosa aku. Allah tak bagi cash, tapi dia nak tunjuk betapa aku sendiri dah jerumuskan aku ke lembah dosa. siap dia buat tanda kat muka, contoh-contoh orang yang berpaling daripada hidayah suci dia. Mungkin...
Ya Allah ampuni keterlanjuran hambaMu!

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates