Wednesday, October 21, 2009

0 Aku... Kagum...

Dua ayat saja yang dapat aku ungkapkan kat sini. Aku kagum. Mungkin ramai pikir, kagum dengan siapa, dengan apa? Bonda Melly Goeslow, bilang orang indonesia. Aku kagum sebab ilham yang ada pada Melly Goeslow menyebabkan beliau menjadi seorang diva yang sangat disegani.
Aku ambik contoh sikit je cukup arr. Lagu-lagu dia sejak dari awal kemunculan, Melly muncul dengan lagu Jika (kalau tak silap aku dan kalau korang masih ingat). Lagu tu cukup menjadi siulan ramai orang. Termasuk aku.
Dan sejak dari tu, lagu-lagu daripada indonesia berevolusi dengan pantas. Muncul lagu-lagu mantap terutamanya daripada filem-filem Indonesia. Kalau kita tengok belakang tabir, oh Melly Goeslow yang cipta lagunya. My Heart, Pencinta Wanita, Ku Bahagia, Ada Apa Dengan Cinta, Ketika Cinta Bertasbih dan banyak lagi cukup mengagumkan aku arr. Sebab apa? Satu sebab bila ada je filem baru indonesia, Melly akan turun padang untuk volunteer (tu yang aku dengar untuk drama Ketika Cinta Bertasbih) mencipta soundtrack cerita tersebut. Ini merupakan satu promosi cerita dan juga promosi untuk penyanyi dan lagu-lagu ciptaan Indonesia juga.
Dah puji sana, aku nak kutuk sini. Aku rasa kalau kita punya drama, satu, kualiti memang hampeh dah arr (kebanyakannya, tak yah cakap yang mana, korang tengok pun boleh nilai la), cuba arr buat satu lagu special untuk memeriahkan cerita yang sememangnya tak meriah tu. Jadi cuba reka satu lagu sedap nak promote cerita yang bosan tu.
Aku rasa Melly Goeslow punya kualiti lagu, xde pencipta lagu malaysia dapat lawan. Pandangan aku je...

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates