Wednesday, October 13, 2010

1 Aku ada Dia...

Aku nak buat pengakuan... Walaupun sepatutnya perkara ni biar je la sepatutnya buat diam je, tapi semoga boleh jadi ingatan untuk semua.


Kadang-kadang bila kita jalani hidup ni, kita terasa sangat sukar...


Kadang-kadang terasa sakit melalui ranjau berliku...


Kadang-kadang terasa perit, dengan macam-macam perkara yang berlaku...


Kadang-kadang rasa sakit hati sebab perangai sesetengah orang...


Kadang-kadang rasa kecewa mendalam....


Dan sebagainya...


Kini bagi aku, takde lagi semua rasa tu sebab aku dah menyedari satu perkara...


Yang selama ni aku kadang-kadang terlupa...


Yang sebenarnya aku ada Dia...


Sentiasa bersama aku...


Sentiasa menyokong aku....


Sentiasa mendengar segala resah dan sakit hati aku...


Sentiasa tahu apa yang aku rasa dalam hati...


Dialah ... Allah...


Sebab tu lah, bila saat aku rasa sakit hati, perit, kecewa, benci, rasa cam nak sepak orang, rasa cam nak mengamuk dalam bilik....


Dia ciptakan rasa sabar... Supaya aku pujuk hati aku untuk merindui Dia...


Supaya aku sedar akan Dia...


Supaya aku akan duduk seketika, dan berfikir akan Dia...

Merintih padaNya...

Sebab aku tahu, Dia sayangkan aku...


p.s: Ya Rabbi... Ya Allah... Allahu Rabbi...

1 comments:

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates