Tuesday, March 27, 2012

0 Heartstring

Wow akhirnya!!! Aku tak sangka aku berjaya me"lalu"kan diri untuk melantak drama korea. Dan ni menjadikan Heartstring drama korea pertama aku berjaya habeskan. Aku bukan setakat melantak, siap pelahap lagi. Mana taknya, sehari sampai 3 - 5 episod.


Bagi aku? Jinjia (betul kot eja) daebak!! Tambah-tambah lagu-lagu dalam tu memang best. tahniah jung yonghwa, akhirnya aku dapat masukkan cn blue sbg salah satu group yang aku minat. hoho. sebelum ni aku xminat sgt, malah sangat xsuka tgk yonghwa dtg running man. sekarang aku terima sbb cerita heartstring. haha.


Seni memang pelembut jiwa yang sangat hebat. Aku bukan orang aliran seni tapi aku cintakan seni teramat aku rasa. Sebab tu aku sangat suka cter neh. The music, the show, the voice, the talent. Kadang-kadang aku terbayang, kalau aku berada kat sebuah universiti seni macam tu, mesti banyak show dan competition kan? Dan semestinya puas (untuk level aku skrg puas kot), sebab smuanya talented. Dancing, singing, acting.


Aku cuma boleh katakan, mula je episod lee shin mula minat kat gyu won, aku tersenyum je sepanjang tengok cter tu. Aku rasa sangat sweet sebenarnya semua ni. Girls, kalau ada tingkah laku aku macam dalam cter neh, jangan marah eh. I'm truly affected by how lee shin act towards girl he loves.


Dan sebenarnya, ada satu part dalam cerita tu yang struck aku gak. Dalam episod 7, masa gyu won bagi balik rantai yang dia cari tu dekat lee shin, dia ada cakap, "I'm going to do what you told me to do." Pastu dia sambung, "I won't care who you like or how heartbroken you are." Pastu ayat last gyu won, "I won't like you anymore."


Ayat last tu, pernah dituturkan kepada aku. Perasaan? Heartbroken. Sedih. Tersentap. Kecewa. Macam-macam. To be honest, the best song in this story is Geuwiroso ataupun Because I Missed You, bagi aku la. That's the most special song for me. Sebab tu lagu pertama yang aku recognize yonghwa punya amazing talent instead of just a korean idol group. Aku rasa tu la bezanya antara dance group dengan rock group. Macam Ft Island jugak.


Lagu kedua yang aku suka, lagu I Will Forget You. Bila baca lirik lagu tu, rasanya cam semua kenangan timbul balik. Version CN Blue lagi best aku rasa. Ada 2(?) tak pun 3 versi lagu neh. Dalam bahasa inggeris tajuk Teardrops in the rain. Apa pun nama lagu neh, lagu ni sangat best jugak.



Dulu dalam post aku sebelum ni, aku ada cakap aku nak simpan lagu Han Namja kim jong kook untuk special someone. Aku rasa aku nak tukar sekarang. Nak tukar kepada lagu dalam heartstring dan lagu yurisangja Can I Love You. Especially yurisangja.


I'm not a good singer, neither I have a good voice to sing amazingly but I'm a shy guy, I don't have much courage. That's why song, is my only measure to express my feeling. Reason why I chose yurisangja's Can I Love You? Read the lyric, and you'll understand =) .


p.s: nite guys, wish me the best for tomorrow's quiz

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates