Tuesday, March 27, 2012

0 Hari Ni

I

Hari ni sangat penat. Tak buat menda sangat pun tapi mgkn sebab lepas dah lama xde kelas pukul 8 pagi ni, jadi, bila kena pegi, mula la jadi mengantuk + penat + etc etc.


Takde apa sangat pun nak post pasal hari ni. Cuma aku tak faham dengan jenis orang yang banyak giler tido. Aku terfikir sebenarnya. Apa menda yang mengantoknya tidur bapak lama. Apa yang penatnya, tidur tak reti-reti nak bangun. Sebab aku bukan lelaki jenis camtu, sesapa yang paham boley la tolong terangkan kot.


Dah lama sepanjang aku idop, aku memang sangat observant. Boleh paham banyak benda tapi menda ni paling tak paham. Nak tanya kang terasa hati plak (dulu memang ayat aku tajam, sekarang dah baik sket, tumpul kot, lama xasah. hoho).


Bukan nak kata apa. Tido takde la lewat sangat. Bangun tido mgkn awal sikit je. Pastu buat keje sket ke camtu, pastu tido. Bangun, buat keje sket, tido. pastu bangun tengok sana sini, pastu tido balik. apekah? bukan apa, cuma curious. Takde sturdy langsung ke? Selalu nampak cam power.


Jujurla bagi aku, kalau aku, tido lewat, bangun subuh, pastu tido balik. Ni maksimum kalau tido banyak pun, sampai pukul 11 pagi camtu. Tapi lepas tu sampai malam balik, baru aku tido, unless kalau terlalu penat. Takdenya, dah bangun pukul 11, pastu japgi pukul 1 tido. bangun semayang, buat keje sket, pukul 4 tido, bangun solat, buat keje sket, pukul 6 tido balik. Uishh.


Aku bukan nak condemn sesapa, cuma aku melahirkan rasa curious aku. Kalau tanya aku, memang la penat dah asyik tidur je sepanjang hari. Petang tadi aku tido gak sebab terlalu penat, pastu dah tersedar, xde la nak sambung tidonye walaupun rasa sangat penat, sebab tak elok kan tidur senja.


II


Tetiba ari ni terpikir, sedih kan kalau idup xde teman nak kita kongsi masalah semua, nak kongsi cerita semua. Aku xmerujuk kepada kekasih, tapi merujuk kepada sahabat. Rasanya dah lama aku tak tutur perkataan sahabat ni.


Sepanjang 4 tahun belajar kat uni ni, rasanya, aku xpernah runtuhkan benteng yang aku bina. ayat mungkin cam pelik tapi aku tak macam sesetengah orang yang open untuk cerita kat sesapa je pasal kisah hidup diorang.


Sampai sekarang mungkin boleh kira berapa ramai je yang tahu pasal hidup aku. Tak keseluruhan tapi antara orang yang aku bagi sikit ruang untuk jenguk dalam benteng yang aku bina tu. Aku xmintak pn sesapa cuba nak robohkan benteng ni cuma bagi aku, it's a shame that I can no longer put 100% trust on anyone. Sorry guys, it is just who I am and it is just how I am.


I used to put on every trust to someone, sharing story etc, it was amazing but who knows, it's really hard to get someone that can laugh along with your happiness and that can cry along with your sadness. I guess people are just too busy to start another beautiful friendship that you can treasure forever.


It's one of my regrets. There's nothing I can do about it. And that's when I started to choose to write, something that you can look over and over, something that just like best friend, they are always around for you to write on them, share the story etc. That's also when I started to look music as a whole.


P.s: Esok adalah hari yang sangat panjang dengan kelas yang sangat penuh dan memenatkan. Allah, give me strength to keep going on!

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates