Thursday, August 18, 2011

0 Uni Aku: Relevan, Unik, Berbeza, ROMANTIK!

Wahahaha. Memang best giler uni aku ni sebenarnya. Seperti ayat di atas, romantik yang tak tahan tu. Apa kesnya?


Okla, aku cerita sket la pehal. Sejak dari dulu, 3 tahun lepas lagi, memang uni aku dah sedia romantik.


Kalau aku imbau semua, payah la plak kan. Aku amek kes yang terdekat je la. Masa aku buat latihan industri dulu. Masa tu ada sebut ura-ura kena present latihan industri masa bulan 5. Kalau ikut dalam manual yang dia bagi, dia cakap present bulan 9, lepas bukak semester. Secara tetiba buat tindakan drastik.


Apa lagi, aku tepon penyelia L.I. aku tanya, dia cakap memang betol kena present bulan 5. Masa tu rasa devastated giler. Sbb masa tu dah plan nak pegi europe. Aku tanya gak penyelia aku, nk mintak dia postphone ke, atau sekurang-kurangnya, postphone aku sorang pun takpe dah.


Dia cakap, nnti saya cuba bincang tapi dia cakap dia tak boleh nak layan semua kes. Aku dengar masa tu harapan cam berkecai gak ar. Dengan sadisnya aku gitau mak aku xley pegi kot. Dengan redanya biar mak aku pegi untuk 2 minggu. Nasib baik masa tu tak ambek tiket lagi.


Lepas tu, bila dah sampai tahap reda maksimum ni, tetiba je dalam 2 - 3 minggu sblm abeh L.I., ada je info baru masuk cakap, present L.I. bulan 8. PERGH!!! masa tu rasa cam nak mengamuk, rasa nak balik umk runtuhkan je fakulti aku. Giler ke apa???? Ingat menda2 ni boleh buat main2 ke? Suka hati je nak letak esok, lusa, tulat, tungging, terbalik smua?


Masa tu aku gtau balik mak aku yang diorang tukar. Mak aku pun dah pening dengar. Kejap camtu kejap camni. Teragak-agak la jugak dia nak ambik tiket lepas tu, sebab nak pegi sana bukannya murah. Kang tak pasal2 burn camtu je. Pastu bila aku dah confirm balik, baru aku cakap, ambik.


Tu pun, nasib baik ada tiket yang boleh dikatakan murah. Tapi aku kena pegi 2 hari lagi awal dari mak dgn kakak aku sebab tiket hari mak aku pegi tu dah mahal. Nasib baik masa tu dapat jugak pegi, kalau tidak kempunan summer dgn spring kat sana. Masa tu kalau tak dapat pegi memang aku salahkan fakulti aku seratus peratus.


Suka sangat ambik ringan dan buat menda ikut kepala otak diorang. Tak fikir pelajar langsung. Sekarang ni, cakap ada program 22 hb tu padahal masa cakap pengumuman, diorang tak sebut pun pasal program 22hb. Hari ni, baru dapat tahu pastu smua orang dah amek tiket balik. pastu degil plak tu, nak jugak buat.


Taula dekan tu tahap dia tinggi. Dengar kata antara 10 orang profesor yang hebat kat Malaysia, tapi kalau hebat akademik, insaniah hancur tak gune jugak kan. Kita pun tahu Allah tengok manusia berdasarkan hati, hubungan sesama insan, hubungan dengan Allah. Aku rasa masalah dia pun bukan dengan pelajar je, dengan staf dia pun ada. Sebab aku ada terdengar sorng lagi prof sembang dlam tepon cerita pasal dekan ni. Cerita pasal apa, biarlah rahsia, tapi bila dengar memang rasa sadis untuk orang yang hebat akademik camtu.


p.s: lebih baik kekalkan "low profile" daripada dah naik atas, pastu lupa diri.

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates