Sunday, August 21, 2011

0 Nightmare One: Ended

Akhirnya pagi tadi, berakhirlah penantian yang mencuakkan. Apa lagi, kalau bukan presentation L.I.. Menggila seharian kelmarin dgr orang lain kena hentam habis-habisan. Cuak gak fikir tambah2 bila fikir penyelia aku en zul, sbb aku kenal sgt soklan2 dia. memang menakutkan.


Tapi akhirnya Alhamdulillah, tepat jam 9.20 pagi tadi, tamatlah segalanya dengan jayanya. Agaknya la kot. Agak pendek pemikiran tadi bila tiba-tiba en zul dah nak suruh berenti aku pegi cakap aku nk tmbah menda. Aku sebut pasal kelemahan taman negara kuala koh yang tak dapat penuhi keinginan pelancong asing yang nak ada trek panjang dlm hutan.


Dengan selamba dan gelaknya, en zul cakap, "Apsal tak cakap yang tu kamu punya suggestion? Ada tulis tak dlm report?"


Ah sudah. Masa tu dah tersentak kejap. Aah ye, aku pun hampeh, tak letak menda tu dlm report aku. Sebab masa present dgn dalam report aku dok nampak apa yang perlu ada kat tmpat tu untuk dapat lebih ramai pelancong hadir.


Aku terlupa plak pasal mat salleh german tu. Dah aku tak letak, aku cakap je la aku tak letak. En zul gelak je la. cuma dia cakap apsal tak letak dalam report. tu je la. takde la plak kena ketok kepala atau kena marah.


Tapi yang menariknya pasal presentation kali ni, aku rasa lebih puas sebab dpt keluarkan smua idea yang ada dlm otak aku. Walaupun aku sebut pasal menda yg aku tak tulis dalm report aku, dan perbuatan tu boleh dikatakan macam menggali kubur sendiri (bahaya seyy, silap2 kena potong markah), tapi aku puas hati sebab bak kata saintifik sket, takde residual idea dalam otak aku lepas aku luahkan yang tu. huhu.


Macam mencabar gak ar bila aku jawab soklan en zul tu sebab dia kurang setuju aku cakap kuala koh tak cukup publisiti dan aku cuba perkenalkan ecotourism berkonsepkan homestay dengan orang asli batek kat kawasan tu. Sebab dia cakap orang luar negara nak tengok lebih kepada hutan kita sendiri.


Terang punya terang punya terang, point aku yang last gedebek! kena muka sendiri, tapi takpe, rasa lega sebab dah abes dan aku rasa ni presentation terbaik aku sebab presentation untuk sebelum2 ni, lepas aku duduk je, mesti ada menda tak puas hati. "Isshh apsalla aku tak sebut menda tu td" bla bla dan sebagainya, tapi kali ni, no holding back, sampai kena diri sendiri balik. Tapi best!


p.s: jom surau, pegi majlis khatam Al-Quran untuk kali kedua. Dua kali majlis khatam dalam sehari!

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates