Wednesday, September 16, 2009

0 hari ni hari baru...

hari ni memang hari baru bagi aku. entahlah, sejak aku bukak mata pagi tadi, pertama sekali yg aku fikirkan, aku nak buat apa hari ni. aku baring-baring atas katil (lama la jugak), cuma untuk fikirkan, kalau aku bgn skrg apa aku nak buat untuk hari ni?
hari ni kelas semua dah takde. lecturer pun dah ready nak cuti raya. bagi aku, raya tahun dah hilang kemeriahannya. kata orang tua2, sekali air bah, sekali pasir berubah. mcm tu jgkla kot raya. air yang bah tu mgkn usia kita. bila kita smakin meningkat dewasa, mgkn raya tu ibarat hari-hari biasa, yg bezanya, ramai org dtg rumah.
kalau tgk yg suka dgn raya cuma kanak2 je. kita klau boleh, melawat rumah saudara mara terdekat, pastu yg tu je la. duk kat umah, tgk tv. tak pun tggu org dtg.
smpai skrg aku masih fikir apa yg aku nk buat untuk hari ni. dan aku xdapat decide. semestinya aku xkan tulis blog dari pg smpai ptg.
dan utk raya, mcm yg slalu aku kata, raya dah mnjd milik anak2 buah aku.

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates