Friday, October 5, 2012

0 Parents: Take care of your children!

Orait, berjumpa kembali dalam blog ni. Walaupun terasa blog ni tak berseri langsung, tapi aku tersangatla malas nak tukar background semua. nanti la ek. Apa yang penting, isi tu. haha.


Ok la. ari ni nak sentuh sikit isu ni. Pesanan untuk future parents gak (termasuk aku la tu).


Nak dijadikan cerita, ari tu aku kluar la rumah bawak keta nak pegi discussion sebab ada group assignment. Sebab aku ni pemandu berhemah, aku takde la speed speed kat kawasan perumahan. Tambah2 kita pun paham, budak2 ramai giler. Pastu diorang ni unexpected tindakan diorang. Sebab bengong bengong lagi kan. haha sedap je aku cakap orang bengong.


Tapi betolla kan. budak2 ni camne pun parents gtaw diorang, camne pn korang buat iklan, tengok kiri, tengok kanan, tengok kiri balik dan lintas, diorang xde pn nak ikut. tambah2 kat kawasan perumahan ni. So, nak dijadikan cerita, masa tgh drive tu nampak la budak2 depan tu. Aku taw diorang da nampak aku datang tapi in case diorang nak buat gila, aku drive slow je la.


Gila tak gila, memang gila la budak tu. ak dah dekat je, boley dia pulak maen acah kita jalan berdiri depan kereta, siap sengih2. Haishh  maw je aku penampar budak tu. Masa tu aku pikir pe, kalau kena langgar kat situ, takde dah nak sengih2 main acah orang. Then in case kalau btol2 terlanggar (nauzubillah), yang kena nanti orang yang drive gak kan. Padahal yang mengada-ngada cari nahas tu budak tu. Parents plak mesti gila-gila turun naik mahkamah nak charge gak orang yang langgar tu.


So, peringatan awal. Sebelum benda-benda sedemikian terjadi, pastu korang buat sinetron plak menangis berlonggok-longgok tisu, padahal yang cari nahas tu anak korang. Please! Tolong! 请!제발! Ha dah semua bahasa kluar dah. Tolong, please educate anak korang supaya takde orang yang tak bersalah dipersalahkan dan takde la jadi pa pe kt anak korang tu. Ajar sket suruh reti bahasa. Kalau tak reti nak ajar, lain kali aku jumpa lagi budak camtu, aku berenti kereta, aku penampar puas-puas kang.


P.S: Sudah cukup sudeyyy....

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates