Monday, November 7, 2011

0 Pertama

Bosan la plak jadi, aku nak tulis yang pertama. pe yang pertama, entah, baca la sendiri xD


Cerita dari Korea yang pertama aku tengok dan terus melekat nak tengok ialah Running Man.

Gameshow dia memang top class. Jujur, I'm not a fan of korean drama etc. Tapi Running Man macam membuka lembaran baru untuk aku terima cerita-cerita dari. korea. wahahaha. Best-nya nak cakap, sampai aku terfikir, ni adalah cara yang paling best, paling power, paling special, paling segalanya paling untuk promote negara kita kepada orang luar. Lepas tengok kiranya, kita dah ada idea kalau kita pegi korea, kita nak pegi melawat mana.


Artis korea pertama yang aku dengar lagu dia, pastu terus minat ialah kim jong kook

Honestly, I've never been a fan of korean music industry. Mungkin salah satu sebabnya adalah pompuan2 malaysia ni dok menggila dengan idol star korea laki yang muda-muda semua tu kot. yang group2 (entah, aku bukan taw nama pun). pastu, lepas tengok running man, kali pertama dengar jong kook nyanyi depan seoul tower. dan aku rasa mungkin salah untuk judge korean singer camtu. dan buat masa sekarang, hanya dia je penyanyi korea yang aku minat. amazing person, amazing music, amazing song, amazing voice.


Lagu korea pertama aku jatuh chenta dengar ialah One Man (Han Namja) dinyanyikan oleh kim jong kook

pertama kali dengar lagu ni, aku dah jatuh hati walaupun belum paham maksudnya. Lepas paham maksud dia, lagi lah jatuh hati sebab maksud dia cam cerita pasal aku plak, kadang-kadang. tapi lagu han namja lebih menerangkan pasal kim jong kook sendiri (baca cerita dia, paham la).



Meh dah la.pening dah memikior yang pertama


p.s: point nye nak cerita pasal ni je sebenarnya. hahaha.

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates