Wednesday, January 6, 2010

1 Being Expressive...

Dalam dunia ni, memang ada banyak jenis manusia. Tapi serius yang paling aku tak suka orang yang jenis ekspresif. Manusia jenis ni bagi aku, retarded, desperate, pathetic. Banyak sangat boleh sampai meluat aku nak tulis dah.


tapi aku rasa dua tu dah cukup menerangkan. Bayangkan, ekspresifnya diorang, xreti nak berselindung. Ok, xreti berselindung mcm mana? Dia nak jiwa dia, perasaan segala-gala mak nenek cucu cicit sebelah datuk moyang kepada sepupu dia, semua tu, dia nak dunia tahu. Dia nak dunia dengar.


Aku kesian gak dengan orang macam ni. Tapi nak kesian lama-lama, nak termuntah pulak rasanya. Meluat lagi ada la. Hey, excuse me!!! Ko nak sakit jiwa ke, terlampau gila cinta ke, terlalu suka sesuatu ke, simpan je la!!! Tak payah nak tonjol pusing-pusing, terjerit-jerit!


Aku yang mendengar ni yang menyampah, rasa nak menyumpah. In case kalau tak sedar, orang sekeliling yang lain pun ada perasaan gak. Cuma orang lain lebih pandai control. Jadi belajar la cara nak control tu. Bukan semua orang suka ekspresif ni, terutamanya aku. Kalau aku, rasa terlalu suka/ghairah dengan sesuatu, aku keluarkan semua di atas kertas. Lepas tu, semua rasa lega. Sekurang-kurangnya, orang lain tak terganggu sebab aku punya prinsip, aku tak nak orang sakit hati. Jaga hati orang tu paling aku pegang tapi kalau dah over sangat, mintak ampun la. Lancang mulut aku, gunung pun boleh terbelah, cuma tak pernah keluar je.


Kalau nak sangat ekspresif, pegi hutan, hidup dengan monyet, beruk dan lain-lain. Diorang tensyen xde la terasa hati sangat kan? Pa pe pun, amek pedoman. Betulkan yang biasa dan biasakan yang betul. Bukan semua nilai yang ada pada kita orang suka, dan menjadi kewajipan kita untuk kenal pasti menda tu dan bergerak ikut rentak orang tu selagi tidak melanggar agama dan prinsip kita. Kalau tak reti nak adapt dengan orang, pegi je main dengan beruk. Lagi senang.

1 comments:

  1. sabar jelaaa...cek semoh pown prnh mengalami camni jgak..dlu rapat dgn die..sekarang ni, i can't even bear to see her face..meluat..ape2 pown take ur time for urself

    ReplyDelete

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates