Saturday, December 4, 2010

0 7 Ghost ~ Updated

Okeh. Saat aku menaip ni, ceh bunyi cam dramatik pulak, saat ni, aku dah berjaya mengkhatamkan 25 episod anime 7 Ghost.


Komen aku? 1 Impression je la aku bagi. Masa first aku tengok trailer cerita ni kat youtube, aku terus kata, WAH, AKU NAK TENGOK, TAK SABAR NAK DOWNLOAD!


Dan bagusnya, cerita dia tak mengecewakan aku. Ok, kisah ni banyak, dan terlampau banyak dan sebenarnya tersangatlah banyak mengutarakan (sorry ye, utara je, takde mengbaratkan, haha) pasal persahabatan. Friendship till the end of your life, oath between u n ur best friend forever.


Ok for guys, warning! Korang mungkin akan tengok cerita ni, bapak gay giler budak neh. Alright, aku pun pikir camtu. Haha. Hakikatnya nampak cam gay la, tapi kalau kita fikir secara mendalam, mungkin kita dapat selami Teito Klein; sorang yang takde mak bapak, bertukar jadi hamba abdi, pastu diserap masuk dalam military, pastu kat sana siap kena hina lagi.


And then dalam penghinaan tu, ada sorang je, sorang je yang datang masa saat dia tak percayakan sesiapa. Mikage. Dan Mikage je yang nak kawan dengan dia, yang terima sapa diri dia, tak hina dia. So Mikage satu-satunya best friend dia atau mungkin senang cakap, kalau benda camni berlaku kat korang and ada sorang je yang sanggup jadi baik n kawan dengan korang, dalam hidup korang yang sepi dan keseorangan, gerenti korang anggap dia macam keluarga korang kan?


Lebey kurang camtu arr cerita ni. So aspek friendship tersangatlah kuat dalam ni walaupun nampak gay. Tak nak buat pa pe spoiler lebih2 tapi cerita ni tidak berakhir kat episod 25, tapi sekadar berakhir untuk pertukaran season.


Buktinya, masih banyak belum terjawab dan ceritanya belum tamat. Dan Teito akhirnya tahu apa yang perlu diperjuangkan, iaitu mempertahankan orang yang rapat dengan dia. Dalam erti kata lain, orang yang ada bersama dia sekarang, termasuk 3 daripada 7 Ghost tu dan sorang lagi yang jadi best friend dia yang baru, Hakuren.


Cerita belum tamat dan Teito dah janji akan cerita segalanya kat Hakuren bila dia orang jumpa balik. Pa pe pun, apakah 7 Ghost? Jeng jeng jeng!


Cuma point nye nak cakap, bagi pendapat aku la, 7 Ghost yang kuat pun cuma sorang je. Yang lain cam maen2 je. huhu.


p.s.: Silalah tengok kalau nak tau ceritanya, menyentuh perasaan kadang2 walaupun terasa agak gay di situ, ada humor dan paling penting, Magic! xD

0 comments:

Post a Comment

 

:: Bila Angin Berbicara :: Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates